Friday, March 13, 2015

I'm OKAY | Isn't That What I'm Supposed To Say

Bangun pagi, Alhamdulillah.
Bangkit bangkit, *scroll scroll phone. Allahuakbar.
Baca dan baca. Menitik air mata. Apa salah Qah dengan hangpa??

Buka blog, new post. Typing typing. Nah baca. ^^


Alahai, ada yang masih 'concern'.

Kau ingat sihatsakit, miskinkaya, jatuh bangkit bertemuberpisah ni  orang sengaja pinta?
Takkan tunggu mati baru puas hati semua ke acane?
Lepastu baru nak hegeh cari kat Padang Mahsyarla?
Kau ingat jumpa ka?

Seghonok tengok orang terluka?
Sedang kau tak tahu aku, dia, mereka mungkin sedang gembira mencipta bahagia.
Lebih tenang dari hari hari sebelumnya,
Kau jugak yang dok kalut doakan orang derita.
Bertepuk tangan ajet ajet diri dah sempurna.

Oh lupa ya yang Jodoh pun tak kemana.
MATI je kalau tak esok, lusa.
Rezeki masing masing tuhan sedia
So siapa kau nak mempertikaikanNYA?

Maaf, kalau aku boleh ungkapkan segalanya.
Tapi biarlah APA kau nak kata.
Sebab kau taktahu hakikatnya.
Terangkan kat kau pun tak guna.

Perubahan positive diri kau, Jujurnya, aku suka
Cuma, takguna kalau jenis takpuashati dengan manusia.
Oh perempuan yg bergelar wanita,
Bukankah kita sepatutnya lebih memahami antara kita.

Kau. Aku. Dia. Semua taktahu pengakhiran hidup kita.
Sebab ia kekal menjadi RahsiaNYA.

Kau tak rasa apa yang aku,dia,mereka rasa..
tapi aku percaya kau pun punya masalah yang sama
Hari hari ditanya soalan dunia
Jadi, Boleh diam ye?



No comments: