Wednesday, April 8, 2015

Sampai Bila?

Pernah korang rasa bila pejam pejam takdapat nak lelap.
pusing sana pusing sini. kuak lentang, meniarap istighfar masih tak dapat tidoq.

Ya, jam masih Satu pagi.

Ambil tudung, pakai sweater.sarung stokin.ikutkatahati

Taraaa, sampailah Qah kat sini. Tempat yang terpaling banyak memori.

Otw ke atas, layan "One in a million" turunkan tingkap, 
keluarkan tangan lambai lambai feel shejuknyaaa.
Terlupa yang jam dah dua pagi. phewww sheram plak.
Maklumlah ter Asyik sangat drift layan corner kanankiri.

Tiba di puncak. Dalam hati, bila nak siap renovate sume ni.
Tak sabar nak pulun main roller coaster jerit sekuathati.

Tawaf satu genting. Sampai Amber Court, 
teringat ceghita Hantu yang abglong selalu ceghitaa. 
Oh meremanggg bulu roma.
Selow selow naikkan tingkap dan play on Al-Baqarah.

Okbai First World. Segala memori tinggai sini ya.
Jangan ikut lagi. Penat, tak terluah dek hati.

Turun punya turun, sampai area Hotel Sri Malaysia. 
Park, minum sat kat Mamak sebelah ni,Oh tempat ni.
Pehal pelik ye tengok aku seorang diri?
Jap, ke nampak selain diri ni? Kihkihkih

Habis minum jam dah 3lebih pagi. 
Alahai mata,dah bagi petanda tidur ni.
Takkan nak checkin GentingView time cenginie.
 Nak masuk simpang pun berani tak berani.

Jalan lagi, kabus memenuhi. kalau tak pagi ni, sah dah berhenti. 
Tengok cermin pandang sisi, See Ieqah, kau kan gagah berdikari. 
Apalah sangat dengan masalah duniawi ni. Masalah hati ni. 
Janji pada diri, jangan macamni lagi. Percaya aturan Illahi.

Bukankah Time heal everything.? 
Yang kita duk sibuk kerja sana sini fikir itu ini.
Bahagia hati ini bila lihat orang yg kita sayangi seikhlas hati,
temuui bahagia hakiki.

Alhamdulillah.

Seghonok sangat Saiko diri sendiri.??
Dah lama tak menitis takhenti henti.
Apalah nak dirunsing suratan azali.
Senyum, kan comel macamni.

Feeling punya feeling, aku jejak KL kembali.


Mohon malam ni boleh tidoq,
kalau dak kemana kau nak melangkah lagi?

No comments: